על פרויקט הרקמה

יחד נרקום עתיד טוב יותר!

ברקמת המדבר אנחנו מאמינות שעלינו לעזור לעצמנו. לכן אנו פועלות להביא תעסוקה מכניסה לנשים בדואיות בלקיה והסביבה דרך שמירת האומנות העממית שהן למדו מאימהותיהן.
כל קניה של מוצר רקמה בעבודת יד תורמת להעצמה האישית של נשים בדואיות. במשך השנים הפרויקט שלנו הפך לדגם מצליח של תעשיה מבוססת-בית בנגב. אנחנו אחד המעסיקים הגדולים בכפר לקיה.

כבר מספר שנים שהפרויקט אינו תלוי בכספי תרומות. אנו שואפות להרחיב את מכירות המוצרים שלנו ע"מ לספק פרנסה לנשים נוספות ולתמוך בפעילות העמותה כולה.

הקמנו את חנות האתר ע"מ למלא את שאיפתנו למכור את מוצרי רקמת המדבר באופן סדיר בארץ ובחו"ל. מתוכנן אתר מכירות באנגלית.

איך רקמת המדבר פועלת?

נשות הפרויקט מקבלות את כל חומרי הרקמה (בד, חוטים, מחטים וכו') ישירות מהעמותה ללא תשלום. הן רוקמות בבית דגמים מסורתיים לפי הנחיות בזמנן הפנוי. רוב הרוקמות חסרות הכשרה מקצועית, שפה ותמיכת משפחותיהן ליציאה לעבודה בשוק החופשי. את הרקמה המוגמרת הן מביאות לעמותה  ומקבלות שכר מועבר פעם בחודש.

נשים שעברו הכשרה בקורסי התפירה של העמותה תופרות את המוצרים בסדנת התפירה במרכז העמותה ומבצעות בדיקות איכות. המוצרים נמכרים בחנות רקמת המדבר בלקיה,בבית האומנים בנגב בבאר שבע , באחותי חנות סחר הוגן בתל אביב, חנות רקמת המדבר במרמלדה מרקט ועכשיו באתר העמותה.

פעם או פעמיים בחודש הנשים נפגשות להרצאות, סדנאות וטיולים. זה חלק אינטגרלי של הפרויקט ומרחיב את הידע שלהן בתחומי החינוך, הרווחה החברתית, הבריאות, יזמות עסקית ועוד. מפגשים אלו יוצרים הזדמנות להיפגש, להחליף רעיונות ולתמוך אחת בשנייה.

האיכות שלנו

מוצרינו ידועים באיכות הרקמה. בקיץ 2015 שתי אומניות מהעמותה היו אורחות השוק הבין לאומי לאומנות עממית בעיר סנטה פה בארה"ב. אומנות הרקמה שלנו הוצגה בתערוכות בתל אביב, בבאר שבע ועוד. אנחנו משתמשות רק בחוטים מתוצרת חברת DMC  הצרפתית ובבדים איכותיים. אנו עומדות מאחורי המוצרים שלנו בגאווה.

גמישות

המוצרים המוצגים באתר רקמת המדבר הם רק חלק קטן משלל המוצרים שלנו. כמעט כל מוצר אפשר להשיג בצבעים ובגדלים שונים ובחנות המפעל נמכרים מוצרים נוספים. אנחנו יוצרות גם עבור לקוחות פרטיים ומעצבי אופנה לפי הדרישה. אם אין באתר את מה שמחפשים, רצוי ליצור קשר  – נעשה כמיטב יכולתנו להגשים את חלומכם.

כאפה מספרת

על הרקמה הבדואית

יחד נרקום עתיד טוב יותר!